Categories

Lesson 6

Blog Archive

Follower

Statistik

Get Gifs at CodemySpace.com

Internet Murah Kecepatan Tinggi Jadi Kenyataan ?


Selama ini internet murah dengan kecepatan tinggi di Indonesia hanya ada dalam mimpi. Menanti Telkom sebagai pemilik monopoli jaringan untuk bisa menyediakan internet murah dengan kecepatan tinggi masih menjadi angan belaka. Menanti provider lain masih butuh waktu. Benarkah demikian ?

Tidak !

Dalam bisnis, hanya ada satu kata. Terus memuaskan pelanggan atau puas sendiri dan tiba-tiba dibantai oleh pesaing. Mau lihat buktinya ?

Siang tadi dapat info dari rekan sesama kroner bahwa ada peluncuran produk baru yang menawarkan internet kecepatan tinggi dengan harga murah. Ilusi ? Tentu saja bukan. Lihat tabel berikut ini :



Dengan nama produk Fastnet, First Media menawarkan akses internet murah kecepatan tinggi dengan cable modem hingga 3000 Kbps.

FastNet, the only broadband internet service that offers unlimited fast speed internet access for the whole family’s information needs at affordable prices. With unlimited data capacity and 24-hours non-stop access, FastNet offers exciting packages with speeds suited for your internet needs from simple data accessing to downloading large music files, gaming online, and video streaming.

FastNet offers fast speed internet access through a high capacity broadband network. This high capacity guarantees a bandwidth that meets the demand of its users at any given time.

FastNet provides the biggest download access at home with speeds up to 3000Kbps making data access from the internet quicker and easier.

With FastNet there are no boundaries to the amount of data you wish to upload and download. FastNet subscribers have continuous internet connection with no interruptions 24-hours a day, 7 days a week and 4 weeks a month beginning from the minute your connection is activated, without having to dial-up each time you wish to connect.

With FastNet, home subscribers get to use the internet with easy access for the whole family. Connecting to the internet is made easy because there is no need to log in with long ID’s and passwords.

FastNet is not connected to a telephone line therefore there are no additional telephone costs for internet access. Telephones will never be busy! Subscribers can continue using the telephone for important matters involving incoming/outgoing calls and sending/receiving fax while accessing the internet.

TERMS :

- FastNet is offered only to subscribers whose home is covered by PT First Media Tbk broadband network.
- FastNet subscribers need Cable Modems to access internet.
- For FastNet 768, FastNet 1500, and FastNet 3000, Cable Modem will be lent to subscribers free of charge.
- All FastNet products are free of instalation fee.
- These general specifications are subject to change according to promotional activities in given periods of time.
Sangat menarik bukan ? Pihak mana yang berani menawarkan terobosan ini sekaligus menantang raksasa monopoli komunikasi ? Jawabannya tidak jauh dari pebisnis yang telah sukses dibidang properti, Lippo. Setelah kegagalan terjun kebidang internet (lippostar.com) beberapa tahun yang lalu, terobosan baru dari grup Lippo ini sungguh menantang. 

Apa kekurangan yang terasa dari penawaran ini ? Coverage ! Untuk saat ini, Fastnet baru menjangkau daerah Jakarta dan sekitarnya serta Surabaya. Paling tidak, ini menjadi test case untuk nantinya ekspansi ke daerah lain. Apalagi kekurangannya ? Website mereka. Saat saya mengecek halaman coverage, terjadi error parser. Mudah-mudahan bukan gara-gara ASP .NET, :-).



Saya membayangkan, petinggi Telkom dan penyedia layanan 3G bangun dari tidur dan menyadari bahwa ada gebrakan baru yang tidak bisa dianggap enteng. Mudah-mudahan kehadiran fastnet bisa memaksa para penyedia layanan internet mahal sekarang ini untuk mau berubah. Mudah-mudahan fastnet bisa memberikan layanan yang prima agar tidak mati layu sebelum berkembang. Mari kita tunggu era internet murah. Selamat datang Fastnet...
Category: 0 komentar

0 komentar:

Posting Komentar